Bookmark and Share

Velour!

Kunde inte hålla mig utan var och köpte mer tyg idag igen :) Jag är hopplös! Kan aldrig göra saker med måtta, undra vart sjutton det kommer ifrån...

Köpte på mig 5 olika tyger i glada och roliga barnfärger. Det är så barnkläder överhuvudtaget ska vara anser jag, just glada. Det finns inte något tristare än dova tråkiga färger på barn utan färg ska det vara och det i massor.
Köpte inte så mycket av varje dock men åtminstone så det räcker till en 5-6 mössor per tyg.
Funderar på att utöka min repetoar med några grejor till. Funderar på små fina bibs, alltså dregellappar. Men de ska vara stilrena i så fall, såsom molos exempelvis. Andra bibar jag sett är knövliga och sitter som en scarves under halsen på bebben men det gör inte molos bibar utan de är enkla och stilrena helt enkelt. Jaja, jag får provsy lite så får vi se vad det blir. Är även sugen på att knåpa ihop en velourfilt :) Funderar på en sån som har velour på ena sidan och trikå på andra sidan. Kruxet är väl när man ska tvätta den sen, de kan ju krympa lite olika tygen. Får kanske provsy en liten liten bit och sen ta och tvätta den för att se resultatet.

Här kommer dagens bilder. Dels är det en bild på de tyger jag köpte och de underbara färgerna och dels 2 bilder på Lilla L. Dessa togs motvilligt av modellen i fråga, inte alls sugen på att sätta på sig mössa och bli fotograferad. Den lila randiga mössan ser lite stor ut på L och det är den också då jag råkade sy den lite för stor för henne men den växer hon väl i så småningom.




Kommentarer (1)


Kommentarer

Postat av: åsa

hmm.. tvätta tygerna Innan du syr så brukar det ordna sig ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: