Bookmark and Share

Stora inköp

Det blev ett litet impulsinköp här för ett tag sedan. Hittade en ny overlockmaskin på blocket för en hyfsad penning så jag slog till! Det var bara ett litet problem sen när jag kom hem och ivrigt ville börja sy på den, det fanns inte någon svensk beskrivning...inte ens engelsk utan all text var på tyska :) Mina tyskakunskaper är inte så där jättestora så det bidde till att frenetiskt söka nätet runt. Efter mycket klurande så fick jag tips om en beskrivning på svenska fast gällande annan maskin. Med hjälp av den beskrivningen kom jag igång och ojojoj vad roligt det var! Dock så är det ju inte som att använda en vanlig enkel symaskin utan detta är ju en hel vetenskap. Det tog  mig 1 timme att trä om den då ena tråden gick sönder :) Men men jag är igång och har sytt en hel del på den. Ska se om jag kan få till lite andra sömmar också så småningom.

Här är min lilla flugsvampstjej


Här kommer en bild på mina senaste sydda små saker. Lite raskt så där så har jag sytt 20stycken och jag är väldigt nöjd med formen och att tygerna blir så fina där.

Kommentarer (1)


Kommentarer

Postat av: Martina

Snyggt! Ska minsann skaffa mig en liten dreglis till bara för att få använda de där.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: